karman börjar se ljusare ut.. hoppas jag!

ja nu e de inte så sent så nu kan jag ta mig lite tid att skriva. innan jag börjar skriva om i går och idag måste ju jag berätta min fina lilla gärning jag gjorde i förr går. de var precis innan vi skulle mot muséumet tog vi en kopp te inne på pod. jag och hanna går där med en var sin kopp te och myser med värmen från pappers muggen. på marken vid en byggnad sitter en liten man och hutrar. som alla andra människor går vi bara förbi och försöker ignorera faktumet att de finns uteliggare som lider.. när vi har kommit en bit kan jag bara inte förtränga den hemska synen och korvståndet framför mig på minner mig om hur hungrig denne man måste vara, jag vänder på klacken och går tillbaka och frågar om han e hungrig. med de mest lysande ögonen tittar han upp på mig och nickar med ett leénde som jag tror var ett sånt där leénde, ni vet när man visar alla sina tänder, bara ett vanligt hederligt happyface. dock hade han inga tänder men den saken hör väl inte riktigt hit:P jag säger att jag kan köpa en varmkorv till honom och frågar oxå vad han vill ha på den.

på väg tillbaka till korståndet ser jag något myk frustrerande.. korvståndet är stängt. vist slog de mig att en korv kl 10 på morgonen är lite tidigt.. men med tanke på att i deras matvanor där de ok att äta godis och chips kl 9, vf skulle de då vara något fel med att  ta en varmkorv till frukost? kanske han som ägde korvståndet inte var engelsk vad vet jag.

de kändes bara jobbigt, menar vad skulle jag göra? bara lådsas som de regnar och fortsätta min dag som ingenting har hänt, fast jag någonstans i bakhuvudet vet att de sitter en liten man på gatan och väntar på en nedrans varmkorv.
nej, jag gick iaf tillbaka, förklara att de var stängt men gav honom £2 till att köpa korven när de väl öppnade.

igår: åkte med skolan till ett annat muséum. kollade på en hattutstäldning. mållös ska jag säga er, vet att detta kankse inte är så roligt att läsa för er som inte e intereserade av design men vilken konstnär stephen jones är! alla dessa hattar, alla dessa ideér, all kreativitet. hur man kan få sån insperation av att bara leva och sedan skapa hattar av de.. jag gick bara omkring i alla dessa (min mening) mästerverk, i min egna lilla värld och bara njöt. har aldrig varit med om något sådant när jag varit på utställningar förut. jag vart så häpen att man kunde göra sånt,  med hattar! blev så inspirerad så nu undrar jag nästan om inte hattar e något för mig.

efter de fick vi åka hem men vi bestämde oss för att vara kvar och titta på smyckeutstäldningen, ska dock inte uttråka er om mina tankar om den, men de var bra:)

lite senare in på dagen kom vi på att man kanske borde äta, med tanke på att äta bör man annars dör man (äta gör man ändå dör man). vi gick in på en lite finare rastaurang men ändå till ett medelklasspris, så de blev inte så jätte dyr lunch men en väldigt god brokolisoppa.
 sedan gick vi vidare till harrods. hör och häpna gott folk men jag köpte inte ett smack därifrån!
 
köpte bara en mösa från muséet den dagen.
 hade dock tänkt att köpa en kjol från en annan affär oxå. jag var så glad för jag hittade en storlek i size sero, men jaa den var lite förstor så blev så frustrerad att jag inte hittat ett ända klädesplagg på denna resa i rätt stolek. vist de kläderna jag har köpt sitter jätte bra men de har alltid kunnat sitta lite bättre..

eftre de åkte vi hem och pluggade lite.

idag: tyvärr kommer ni få höra min dag väldigt kortfattad, började nämligen skriva detta inlägg kl 21 och när jag hade skrivit klart klickat på spara och publisera så kunde inte sidan visas och allt jag hade skrivit försvann, så kort men gott: gick till skolan tidigt så var lite trött, vilket är dock inte är någon stor surprise är alltid trött vilken tid jag än går upp, tror oxå att varje människa strartar sina mornar med att de alltid vill sova lite längre. iaf, hade på mig min nya hatt men fick inte ha på mig den i skolan för de är en regel. de vill kunna se på överbevakningskamrerna vilka som går ut och in i skolan. inget rasisktisk lr något sådant men  tyk de värkar lite svårt att identifiera dem flickorna som bär burka men men, tror den delen handlar lite mer om respekt men man börjar ju alltid undra:P

fast min trötthet höll i sig jobbade jag flitigt genom hela dagen. när vi sedan kom hem runt fem tiden fick vi en väldigt god middag.. köttbullar :D efter de satt vi alla och berättade skämt och historier för varandra, en del fick vi med på film så de kan vi allt använda som material för vår engelska uppgift. aa de var de hoppas ni alla får en trevlig helg får se om jag hinner skriva något imorgon. vi ska ut och äta alla tjejer som en sista grej för vår sista helg i london :)

táta

Kommentarer
Postat av: S.

Åååh vad gluig du är, det du gjorde mot den dära hemlösa!!

Ja, låt hattar bli din nya sak, verkligen jätte snyggt, som alla snyggingar i tidningar (specillt beckham, den svarta med fransar som en i kungafamiljen i norge hade..);) Haha, vet inte vad jag slriver om, men vet att jag saknar dig :) tråkigt för er att detta är sista helgen, men inte för mig, mohahaha! Imorgon är det fotboll, portugal - sverige, typ viktig match, hade varit roliga att dricka öl och se den med dig, hihi. Ha en så bra helg nu!! Och vecka :)

2009-03-28 @ 00:40:53
URL: http://stephanielennstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0