design muséum

hej hej alle samman. nu sitter jag här ingen, vilket jag har gjort i nu i 23 dagar :) stolt faktiskt att jag har varit trogen skrivare på denna blogg. idag åket vi till ett design muséum, de var riktigt kul.
jag blev så lyrisk att gå om kring där kolla på kollektioner och massa modeller av byggnader.
 
sen åt vi på teapod, dem hade så grymt god soppa och här kommer de sjuka jag av alla personer åt bönsoppan.. har ätit böner här nu ett tag och de e fane mig gott!

eftre de drog jag hemåt, de var så grymt tråkigt på tåget hade glömt min ipod på laddning så ja den var hemma helt enkelt och ladda lite till. men jag gillar ändå att åka tåg, lite meditation på tumanhand så där ;)

när jag äntligen var framme i hillingdon och skulle jag hoppa på bussen och nej de e ingen nyhet att jag e sämst på de där med bussar menar kan man ta vaxholmsbussen istället för nortäljebussen.. ja då kan man helt enkelt aldrig lita på sig sj. men som vanligt, fråga busschafören? vf skulle man de, menar han vet väl inte vart han ska åka, lr ?
ställde mig på måfå vid en busstation jag hade ett svagt minne att de var där vi brukar stå.. hm nja asså vill man åka till skolan så ja annasr nej..

blev lite halv trött på mig sj men kännde att de var ett täcken på att jag skulle köpa en frappe.
på vägen hem stötte jag på de där riktigt coola små killarna i kostym. jag kan fatta att vakter i kostym känner sig riktigt balla, för dem e fan stora. men små killar på 11 vem kan ens känna sig ball då? iaf nog om klädsen..
dem lekte med sin lilla fotboll och när jag äntligen lyckades komma förbi de här små pojkarna på 8st så hör jag dem viska något. sjklart var de om att dem skulle försöka sparka bollen och försöka pricka mina fötter.

jag blev så arg! men de känndes lite onödigt att vända sig om och skrika på dem, de var förmodligen just den reaktionen de ville ha. så jag knöt mina nävar hårt och fortsatte gå. men jag var fast besluten att om den där bollen ens snudda vid mig skulle jag sparka ut den på bilvägen.. bollen snudda aldrig men de sista försöket att träffa mina fötter var bara för nära jag var bara tvungen att ta tillfället i akt men bollen hamnade mitt mellan två stålpar och de ända alternativet jag hade var att först lyfa upp den sen sparka iväg den. kändes inte som en utav mina smartaste drag med tanke på att de är väldigt myk bilar på den vägen och bollen skulle förmodligen träffa någons biltak och inte fan e de pojkarna som får skiten för de..

när jag kommer hem e dörren låst, trodde att jackie kanske var ute med hunden så satte mig på trappuppgången och vänta. eftre 20 minuter kom jag på att hon, som alla andra människor kankse låser dörren då och då på dagarna. plinga på och inom en minut öppnas dörren..

googlade lite om kravatter med tanke på att de var modet under aristocratin, undersöker nämligen om de kankse gå att göra något roligt med en sån som assosiar. ska skissa lite på de imorgon när vi åker in till london och kollar på hattmodet.

nej nu är kl allt försent och ska upp imorgon vid halv sju så ha de bra.

peace out

Kommentarer
Postat av: Nicole

Grattis på namnsdagen fF

2009-03-26 @ 18:50:47
Postat av: frida

jag vet inte med dig men senast jag tjecka var mina namnsdagar den 18 feb och den 22 juli men tack för gratulationerna i eftreskott lr i förskott :)

2009-03-26 @ 19:24:31
Postat av: Nicole

Så vaddå du heter alltså inte Emmanuel i andra namn? Glöm att jag sa något. Haha jag orkar inte med mig själv..

2009-03-26 @ 20:48:47
Postat av: Majken

Hej Frida! Det är verkligen superkul att du skriver så mycket i din blogg! Jag läser varje dag, och är inte så lite avundsjuk på att ni får vara där och jag måste stanna här... Det låter som om du trivs i England, vad kul!! Njut. Vi ses snart... hälsa de andra! //Majken

2009-03-26 @ 21:59:33
Postat av: frida

haha du e fan sjuk:p hur fick du det till att de var min namnsdag?

2009-03-27 @ 11:21:20
Postat av: frida

hej majken:) hahah va kul att du tyk de:)

a de kan jag forsta. har verkligen hittat mitt dromland. ska nog plugga har sen eftre gymnasiumet:)

dem halsade sa myk. ha de bra, kram

2009-03-27 @ 11:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0